maandag 2 juni 2014

Begin voorlaatste week

Wat een zalig weer vandaag! Reden te meer om de lessen buiten te volgen. Het nieuwe thema is geïntroduceerd: Safety. Dus de kinderen hebben buiten een brandweerman mogen inkleuren. Ik had vorige keer in mijn blog geschreven dat ik wou duidelijk maken aan de juffen dat voorbereiding alles was. Deze boodschap is nog niet doorgekomen, vrees ik. Ik kreeg een lege tekening voorgeschoteld en ik moest het voorbeeld zelf inkleuren. Maar goed! Ik ben hier nog twee weken om deze vrijwilligers kleine dingen bij te leren. Dus ik ben nog optimistisch. De kleinsten kleuren per 2 terwijl de anderen wachten. Dit is zeer goed voor de individuele begeleiding van diegene dat aan het kleuren zijn. Maar je kan niet verwachten dat de rest van de klas zich gedraagt en stilletjes wacht. Untringa 'het onhandelbare kind' begon de andere kinderen te pesten, te slaan, te schoppen, ... Tandi zei dat ik haar een tik op haar hand moest geven. Maar ik ben echt niet een persoon die kinderen slaat en ze bleef dit toen. En ik werd zelfs gek van haar, dus heb ik haar opgepakt en geknuffeld. Dit was mijn eerste reactie en ik stond versteld van het resultaat. Ze stak meteen haar duim in haar mond en klampte zich vast aan mij. Ze had tranen in haar ogen. Toen ik dit 's avonds tegen Gordon vertelde zei hij: 'You know Silvana, it's all about the love you give them'. Van het meest agressieve meisje had ik dit echt niet verwacht.. Nog maar eens duidelijk dat je een boek nooit op zijn kaft moet beoordelen.
De lessen duurden langer dan verwacht omdat het buiten zo goed was, dus het dutje werd overgeslagen. De kinderen mochten na de lunch gewoon spelen. Ik was met Nganga bezig om haar een liedje aan te leren. In het begin klapte ze alleen, maar daarna begon ze het mee te mompelen. Overgearticuleerd en stilletjes, maar zo leuk!
Het liedje gaat als volgt:
Yeeees, Jezus loves me! *clap clap*
Yeeees, Jezus loves me! *clap clap*
Yeeees, Jezus loves me! *clap clap*
The bible told me so!
Het resultaat:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten